Haber

Serviste tamir edilen araç arızalı teslim edildi, 5 yıl süren hukuk mücadelesinden sonra haklı çıktı.

Serviste tamiri yapılan araç arızalı teslim edildi, 5 yıl süren yasal uğraşlardan sonra haklı çıkarıldı.

KASTAMONU – 2018 yılında Kastamonu’da meydana gelen dolu felaketinde hasar gören ve servisten ayıplı teslim edilen aracı için dava açan vatandaş, 5 yıl süren davanın ardından hukuk mücadelesini kazandı.

2018 yılında Kastamonu’da meydana gelen dolu felaketinde aracını kaybeden Sinan Yıldız, tamir için Ankara’da bir Volkswagen servisine gitti. Yıldız, 35 gün sonra teslim aldığı aracın kaportasında dalgalanmalar ve motor kısmında arızalar olduğunu belirledi. Aracındaki arızaların servisten giderilmesini talep eden Sinan Yıldız, ‘red’ yanıtı alınca hukuk mücadelesi başlattı. 2018 yılında yetkili servise dava açan Yıldız, yaklaşık 5 yıl süren hukuk mücadelesini kazandı. Mahkeme, Yıldız’ın hem zararının tazmini hem de zarar nedeniyle değer kaybının ödenmesine karar verdi. Mahkeme kararının ardından Sinan Yıldız, avukatları aracılığıyla icra takibi başlatarak tüm zararlarını karşıladı.

“İstediğiniz yere şikayet edebilirsiniz” diyen şirkete açtığı davayı kazandı.

15 Eylül 2018’de Kastamonu’da meydana gelen dolu nedeniyle aracının hasar gördüğünü belirten Sinan Yıldız, “Bir gün sonra aracımızı yetkili servise teslim ettik. Dolu yağışından sonra arayarak aracımızın tamiri için başvurduk. aynı günün akşamı yetkili servise bir gün sonra araç yetkili servise teslim edildi yaklaşık bir hafta içinde aracımızı bize teslim edeceklerini söylemelerine rağmen 35 gün sonra aracımız teslim edildi.Aradıklarında aracımız teslim edildi. Bize düzenli olarak aracımızın orijinalinden hiçbir farkının olmadığını hatta fark edemeyeceğimizi söylediler.Akabinde yetkili servis bu konu hakkında bilgi verdi.Daha sonra alabileceğimizi söylediler. alışılageldiği üzere aynı gün sabah Ankara’ya doğru yola çıktık ve aracımızı teslim alacağız inancıyla servise başvurduk ancak sabah saat dokuzdan akşam beşe kadar bizi servis istasyonunda beklettiler. akşam. Araç çalışmadığı için akünün günlerce boşaldığı ve akünün şarj olduğu söylendi. Bu normal. İşlem yaklaşık sekiz ila dokuz saat sürdü. Aracımızı aldıktan sonra ön cam ortasında, bagaj kapağında ve bozuk parada yaklaşık 20 cm lik dalgalanmalar olduğunu gördük. İçimiz rahat etmeden aracımızı servisten teslim aldık. Daha sonra, aracımızın dört kapının da tavan oluklarından yaklaşık beş inçlik boya püskürttüğünü gördük. Ondan sonra avukatlarımla görüştüm, bayi ile görüştüm, servisle görüştüm. Bize ‘bu artık olmaz, elimizden gelen bir şey yok, nereye istersen şikayet edebilirsin’ denildi. Buna istinaden avukatlarımızla görüştük. Ardından Kastamonu Adliyesinden ekspertiz raporu aldık. Bilirkişi raporu ile mahkemeye başvurduk. Mahkeme süreci başlayınca bilirkişi raporuna karşı taraf itiraz etti. Yine bilirkişi raporu istediler, yine bilirkişi raporu geldi. Ama bütün raporlar lehimize olduğu için defalarca itiraz ettiler” dedi.

“Mahkeme, hizmetin gerekli değer kaybı ve tazminat ödemesine karar verdi”

Açtıkları davanın sonuçlandığını ve bu davayı kazandıklarını belirten Yıldız, “Daha sonra Ankara Bölge Mahkemesi’ne başvurarak Ankara Bölge Mahkemesi’ne başvurdu. Yaklaşık bir buçuk yıl Ankara Bölge Mahkemesi’nde süreç devam etti. Nisan 2023’te Ankara Bölge Mahkemesi “Değer kaybı ve tazminat davası açmıştık. Bölge Mahkemesi haklı olduğumuz sonucuna vardı ve servisin tazminat ödemesine karar verdi” dedi.

“Hakkınızı aradığınızda emin olun ki adalet yerini bulsun”

Mağdurlara hukuk çerçevesinde tüm haklarını aramalarını tavsiye eden Yıldız, “Böyle bir duruma maruz kaldığınızda ‘Ben yapamam sanık çok geniş, çok geniş bir aile’ diye düşünmeyin. , baş edemeyiz, baş edemeyiz’. Hakkınızı arayınca adalet yerini bulur ve sonunda hak ettiğinizi alırsınız, mağduriyetleriniz kesin olarak giderilir. Zaten Türk adaletine güvenmiyorsunuz ve bu tür konularda hakkınızı aramıyorsunuz, dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu