Ekonomi

Çinli rekabeti karşısında ABD’li otomobil üreticileri yeniliğe teşvik ediliyor

DETROIT – Bu hafta Detroit’te düzenlenen Reuters Automotive USA konferansında bir araya gelen Amerikan otomotiv şirketleri ve tedarikçilerinin sektör liderleri, Çinli elektrikli araç üreticilerinin rekabeti karşısında yenilik yapma ihtiyacının aciliyetini vurguladı. BYD (SZ:002594) gibi düşük maliyetli ve teknolojik açıdan gelişmiş bataryalı araçlar geliştiren Çinli rakipler üzerinde gümrük tarifeleri geçici bir avantaj sağlasa da, Amerikan firmalarının rehavete kapılmaması gerektiği konusunda fikir birliği var.

Lucid (NASDAQ:LCID) CEO’su Peter Rawlinson, Çin ile rekabetin öncelikle teknolojik bir yarış olduğunu vurguladı. Çin’in maliyet verimliliği ile rekabet etmenin zor olduğunu kabul ederken, ABD’nin “temel EV teknolojisinde” bir üstünlüğe sahip olduğunu, ancak Çinli şirketlerin hızla yetiştiğini belirtti.

Biden yönetimi, ABD’nin stratejik endüstrilerini korumak için Çin bağlantılı otomobil teknolojisine yönelik önerilen yasak ve elektrikli araçlara yönelik önemli tarife artışları da dahil olmak üzere agresif tarife politikalarıyla sert bir tutum sergiledi. Konferansta konuşan Enerji Bakanı Jennifer Granholm, hükümetin yerli EV ve batarya üretiminin yanı sıra yarı iletken üretimini güçlendirme taahhüdünü vurgulayarak, bu çabaları endüstriyel rekabet gücü için mücadeleye “bir armada” getirmek olarak nitelendirdi.

Stellantis (NYSE:STLA) CEO’su Carlos Tavares gibi bazı sektör yöneticileri, tarifelerin iki ucu keskin bir kılıç olabileceğini öne sürerek bu konuda kararsız bir tutum sergiledi. Buna karşılık, ZF’nin Kuzey Amerika operasyonları başkanı Ramiro Gutierrez, Çinli rakiplerin hızlı gelişim temposuna ve tüketici odaklı yaklaşımına işaret ederek tarifelerin gerekliliğini savundu.

Bu tartışmalar sürerken, Cumhuriyetçi başkan adayı Donald Trump, Çinli otomobil üreticilerinin Meksika’dan ABD’ye araç ihracatını engellemek için tarifeler uygulama sözü verdi.

Nvidia (NASDAQ:NVDA (NASDAQ:NVDA))’nın otomotiv bölümü başkanı Danny Shapiro, Çin’deki araçlarda yazılım yeteneklerine yapılan yatırımı, Detroit’te bazen gözlemlenen maliyet düşürme yaklaşımıyla karşılaştırdı. Düzenleyici zorluklara rağmen Shapiro, Nvidia’nın ABD yasalarına uymaya devam ettiğini ve değişen gereksinimleri karşılamak için ürünlerini uyarladığını, böylece araç içi ürünlerinin kısıtlanmadan kaldığını belirtti.

Konferans, gümrük tarifelerinin ABD’li otomobil üreticilerine bir miktar koruma sağladığını, ancak sektörün küresel otomotiv pazarında rekabet avantajını korumak için sürekli yenilik ve adaptasyon ihtiyacını kabul ettiğini açıkça ortaya koydu.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-celtikci.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu